Zachowanie uczestników szkolenia
wynika nie tylko ich cech osobowości, ale i z sytuacji problemowej, w
jakiej się znaleźli. Instruktor nie powinien więc dopuszczać do
powstawania okoliczności mogących prowokować ich niepożądane zachowania.
Dobrze przygotowane szkolenie sprzyja dyscyplinie
Szkolący musi organizować
sytuacje, które same będą wymagać zdyscyplinowanego zachowania (np.
strategia nauczania oparta na konkretnych procedurach), sterowanego
przez określone etapy szkolenia, oceniane na podstawie ściśle ustalonych
osiągnięć (standardy wymagań).
Podstawowymi czynnikami motywującymi działania uczestników szkolenia,
zwłaszcza w sytuacji realizowania tych samych zadań edukacyjnych przez
szkolonych o różnym poziomie przygotowania i wyrobienia umysłowego
(sprawność umysłu) są:- skupienie uwagi,
- mobilizowanie chęci do podjęcia działań,
- zaciekawienie szkolonych.
- Przewiduje sytuacje trudne, jeżeli tak to jakie?
- Będzie starał się zapewnić osiągnięcie rezultatu w razie pojawiania się przewidywanych trudności, jeżeli tak to w jaki sposób?
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz