Jakie działania trzeba podjąć w razie wypadku ucznia?
O każdym wypadku ucznia dyrektor lub upoważniony przez niego pracownik szkoły musi zawiadomić natychmiast:
- rodziców (prawnych opiekunów) poszkodowanego,
- organ prowadzący szkołę lub placówkę,
- pracownika służby bhp,
- społecznego inspektora pracy,
- radę rodziców.
Do czasu rozpoczęcia pracy przez zespół powypadkowy dyrektor musi zabezpieczyć miejsce wypadku w sposób wykluczający dopuszczenie do niego osób niepowołanych. Jeżeli czynności związanych z zabezpieczeniem miejsca wypadku nie może wykonać dyrektor, wykonuje je upoważniony przez dyrektora pracownik szkoły lub placówki oświatowej.
Członków zespołu badającego wypadek powołuje dyrektor. Zespół przeprowadza postępowanie powypadkowe i sporządza dokumentację powypadkową.
Z treścią protokołu powypadkowego ucznia i innymi materiałami postępowania powypadkowego należy zaznajomić:
- pełnoletniego poszkodowanego,
- rodziców (prawnych opiekunów) poszkodowanego małoletniego.
Protokół powypadkowy ucznia doręcza się osobom uprawnionym do poznania materiałów postępowania powypadkowego. Jeden egzemplarz protokołu pozostaje w szkole lub placówce. Organowi prowadzącemu i kuratorowi oświaty protokół powypadkowy doręcza się na ich wniosek. Protokół powypadkowy ucznia podpisują członkowie zespołu i dyrektor.
Poszkodowany lub jego rodzice (prawni opiekunowie) mogą złożyć zastrzeżenia do ustaleń zawartych w protokole powypadkowym ucznia w ciągu 7 dni od daty jego doręczenia. Zastrzeżenia składa się ustnie do protokołu bądź pisemnie przewodniczącemu zespołu. Rozpatruje je organ prowadzący szkołę.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz