poniedziałek, 12 listopada 2012

Roboty drogowe bez nieprawidłowości to fikcja?

Z danych PIP wynika, że do najczęściej występujących przyczyn wszelkich nieprawidłowości przy wykonywaniu robót drogowych należy:
- niewłaściwa organizacja pracy,
- zatrudnianie pracowników przy robotach drogowych i mostowych w wymiarze przekraczającym 12 godzin na dobę i 48 godzin tygodniowo,
- lekceważenie przez pracowników przepisów i zasad bhp,
- braku odpowiedniego nadzoru nad wykonywanymi pracami,
- przekonanie pracodawców o nieopłacalności przestrzegania zasad bhp,
- niewłaściwe przeprowadzanie szkoleń bhp- sprowadzające się do podpisania przez pracownika podsuniętego zaświadczenia o odbytym szkoleniu bhp,
- niska świadomość techniczna pracowników dotyczącą bezpieczeństwa i higieny pracy oraz lekceważenie przez nich zagrożeń,
- wymuszona sytuacją rynkową konieczność zatrudniania na stanowiskach robotniczych pracowników nieposiadających odpowiedniego wykształcenia zawodowego, wykonujących wszelkie prace budowlane jako pracownicy ogólnobudowlani.
Mając na uwadze powyższe zapraszam do lektury tekstu, w którym podpowiemy jak zorganizować bezpieczne roboty drogowe.

Jak wykonywać roboty drogowe by uniknąć kontroli PIP?  

Przy pracach drogowych musi być zatrudniony pracownik który:
  • został przeszkolony w zakresie bhp na danym stanowisku pracy,
  • uzyskał orzeczenie lekarskie dopuszczające do wykonywania danej pracy,
  • został wyposażony w odzież i obuwie robocze oraz środki ochrony indywidualnej przewidziane dla danego stanowiska pracy.
Przed przystąpieniem do robót ziemnych konieczne jest zbadanie terenu i sprawdzenie, czy w miejscu przewidywanych wykopów nie ma przewodów wodociągowych, kanalizacyjnych, centralnego ogrzewania, gazowych, elektrycznych itp. Badanie takie przeprowadzają pracownicy geodezyjni na podstawie dokumentacji dotyczącej danego odcinka drogi lub terenu, na którym będą wykonywane roboty drogowe - dostarczonej przez inwestora. W przypadku gdy teren robót uzbrojony jest w wymienione instalacje, przed rozpoczęciem robót należy ustalić z jednostkami nimi zarządzającymi odległości bezpiecznego używania maszyn roboczych na tym terenie.
Podczas wykonywania robót ziemnych, w razie przypadkowego odkrycia lub naruszenia wspomnianych instalacji, należy niezwłocznie przerwać pracę i ustalić z jednostką zarządzającą daną instalacją dalszy sposób wykonywania robót.
Wykopy (przy zachowaniu bezpiecznego kąta nachylenia skarp) należy zabezpieczyć przed zalewaniem przez wody powierzchniowe, stosując drenaż.
W miejscach przejść dla pieszych należy ustawić bariery ochronne i nad wykonywanymi przekopami przełożyć mostki o szerokości co najmniej 0,75-1,5 m z obustronnymi balustradami.

2 komentarze:

  1. Planując roboty drogowe, trzeba przede wszystkim zadbać od bezpieczeństwo miejsca pracy. Przydadzą się tu m.in. takie akcesoria jak pachołki drogowe, czy też tymczasowa sygnalizacja świetlna. Te oraz inne wysokiej jakości wyposażenie drogowe, znaleźć można w sklepie na https://powerrubber.com/. Dobrze oznakowane oraz wyposażone miejsce robót drogowych, jest podstawą bezpieczeństwa pracy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeżeli chodzi o roboty drogowe, to należałoby skorzystać z usług sprawdzonej i doświadczonej firmy. Myślę, że oferta http://www.bet-pol.com/ może zainteresować większość z was.

    OdpowiedzUsuń