poniedziałek, 29 kwietnia 2013

Jak pozyskać przychylność uczestników szkolenia?

Niezwykle ważny problem, który pojawia się często już na samym początku szkolenia, to kwestia zainteresowania jego treścią i pozyskania przychylności uczestników szkolenia. Jak prowadzący szkolenie specjalista ds. bhp powinien się zachowywać, by to osiągnąć?

Mowa ciała instruktora ma wpływ na uwagę uczestników szkolenia

Zamiast poinformowania uczestników: "tematem dzisiejszego szkolenia jest" można nawiązać do ich prawdopodobnego samopoczucia i potencjalnego stosunku do szkolenia "wydaje mi się, że wiem, co Państwo myślą o szkoleniach bhp".
Uważnie przyglądając się uczestnikom szkolenia, na bieżąco należy modyfikować przebieg zajęć i własne zachowania. Już sama "mowa ciała" bardzo dużo sygnalizuje, np. przechylona głowa jest sygnałem zainteresowania. O ile okoliczności na to pozwalają, możemy zwracać się do uczestników szkolenia po imieniu, powołując się na pozytywne przykłady ich zachowań zgodnych z zasadami bezpieczeństwa pracy. Wypowiedzenie czyjegoś imienia i towarzyszący temu uśmiech oraz przechylenie głowy sprawiają danej osobie przyjemność. Należy to robić jednak szczerze, aby nasze zachowanie nie zostało odebrane jako próba manipulacji.
Przykład
Słyszałem/widziałem, Panie Jarosławie, że bardzo Pan dba o porządek na stanowisku pracy.
Ważne jest również opanowanie przez prowadzącego zajęcia technik prowadzenia rozmowy i właściwego zadawania pytań.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz