Dyscyplina to podstawa
Uczestnik zakłócający tok szkolenia dokonuje najpierw samooceny wiadomości
i umiejętności z zakresu bhp na swoim stanowisku pracy a następnie
przedstawia owe zadanie na forum grupy (kolejno dyskusja, ocena zadania
przez zespół). Ważne jest, aby uczestnik uzasadnił konieczność swoich
zachowań uwzględniających zasady bhp.
Zachowanie
szkolonych wynika nie tylko z ich cech osobowości, ale i z sytuacji
problemowej w jakiej się znaleźli. Stąd zasadą jest, że instruktor
powinien kłaść nacisk nie tylko na utrwalanie przekonań o potrzebie
kształtowania w sobie postawy zdyscyplinowania, ale również nie powinien
dopuszczać do stwarzania sytuacji przeczącej takiemu przekonaniu.
Oznacza to, że szkolący musi organizować sytuacje, które same będą
wymagać zdyscyplinowanego zachowania (np. strategia nauczania oparta na
konkretnych procedurach), sterowanego przez określone etapy szkolenia, oceniane na podstawie ściśle ustalonych osiągnięć (standardy
wymagań).Podstawowymi czynnikami motywującymi działania uczestników szkolenia, zwłaszcza w sytuacji realizowania tych samych zadań edukacyjnych przez szkolonych o różnym poziomie przygotowania i wyrobienia umysłowego (sprawność umysłu) są:
- skupienie uwagi,
- mobilizowanie chęci do podjęcia działań,
- zaciekawienie szkolonych.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz