poniedziałek, 29 października 2012

Substancje chemiczne w firmie – zagrożenia i obowiązki

Pracodawca ma obowiązek prowadzić rejestr pracowników narażonych na działanie substancji chemicznych i ich mieszanin oraz czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym bądź mutagennym.
Rejestr taki należy przechowywać przez 40 lat po ustaniu narażenia, a w razie likwidacji firmy - przekazać właściwemu państwowemu wojewódzkiemu inspektorowi sanitarnemu (§ 5 ust. 1 nowego rozporządzenia).

Rejestr pracowników narażonych na działanie substancji chemicznych i ich mieszanin musi być przechowywany przez 40 lat

Rejestr pracowników narażonych na działanie substancji chemicznych i ich mieszanin oraz czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym bądź mutagennym musi zawierać:
  • datę wpisu do rejestru,
  • imię i nazwisko pracownika oraz jego stanowisko pracy,
  • numer PESEL pracownika, a w razie jego braku - numer dokumentu potwierdzającego tożsamość
(§ 5 ust. 2 pkt 1-3 nowego rozporządzenia).
Pracodawca zobowiązany jest przekazać wspomniany rejestr:
  • właściwemu państwowemu inspektorowi sanitarnemu Ministerstwa Spraw Wewnętrznych - odnośnie do jednostek organizacyjnych podległych Ministrowi Spraw Wewnętrznych lub nadzorowanych przez niego i komórek organizacyjnych Ministerstwa Spraw Wewnętrznych,
  • właściwemu komendantowi wojskowego ośrodka medycyny prewencyjnej - odnośnie do jednostek organizacyjnych podległych Ministrowi Obrony Narodowej
(§ 5 ust. 3 pkt 1 i 2 nowego rozporządzenia).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz