Pracodawca ma obowiązek prowadzić
rejestr pracowników narażonych na działanie substancji chemicznych i
ich mieszanin oraz czynników lub procesów technologicznych o działaniu
rakotwórczym bądź mutagennym.
Rejestr taki należy przechowywać przez 40 lat po ustaniu narażenia, a
w razie likwidacji firmy - przekazać właściwemu państwowemu
wojewódzkiemu inspektorowi sanitarnemu (§ 5 ust. 1 nowego
rozporządzenia).Rejestr pracowników narażonych na działanie substancji chemicznych i ich mieszanin musi być przechowywany przez 40 lat
Rejestr pracowników
narażonych na działanie substancji chemicznych i ich mieszanin oraz
czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym bądź
mutagennym musi zawierać:
- datę wpisu do rejestru,
- imię i nazwisko pracownika oraz jego stanowisko pracy,
- numer PESEL pracownika, a w razie jego braku - numer dokumentu potwierdzającego tożsamość
Pracodawca zobowiązany jest przekazać wspomniany rejestr:
- właściwemu państwowemu inspektorowi sanitarnemu Ministerstwa Spraw Wewnętrznych - odnośnie do jednostek organizacyjnych podległych Ministrowi Spraw Wewnętrznych lub nadzorowanych przez niego i komórek organizacyjnych Ministerstwa Spraw Wewnętrznych,
- właściwemu komendantowi wojskowego ośrodka medycyny prewencyjnej - odnośnie do jednostek organizacyjnych podległych Ministrowi Obrony Narodowej
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz