środa, 23 stycznia 2013

Operator pługopiaskarki pilnie poszukiwany

Zima i związane z nią opady śniegu to dodatkowe obowiązki dla służb, do których należy utrzymanie przejezdności dróg komunikacyjnych.
Praca operatora pługopiaskarki to przede wszystkim czynności związane z obsługą maszyny, przygotowaniem jej do działania, zabiegi kontrolne, usuwanie drobnych usterek. To również momenty, kiedy występuje największe prawdopodobieństwo zagrożeń. Aby się przed nimi ustrzec, warto poznać wroga.

Jakie niebezpieczeństwa występują na stanowisku operatora pługopiaskarki?

Zagrożenia czynnikami niebezpiecznymi na stanowisku operatora pługopiaskarki to:
  • uderzenie, pochwycenie przez pracujące elementy maszyny (niezabezpieczone, nieosłonięte pracujące, obracające się elementy np. w czasie obsługi codziennej, prac konserwacyjnych),
  • upadek z wysokości, na niższy poziom (np. w czasie wsiadania do kabiny),
  • potknięcie się, upadek na płaszczyźnie (np. w czasie prac związanych z konserwacją, nierówny teren - dojście do maszyny, nieprawidłowo składowane materiały, śliska, oblodzona nawierzchnia),
  • pożar, wybuch (np. palenia tytoniu podczas tankowania, wyładowania elektryczności statycznej podczas napełniania zbiornika),
  • skaleczenie o ostre krawędzie, wystające elementy (np. w czasie codziennej obsługi),
  • uderzenia o przedmioty, elementy pługopiaskarki (np. w czasie wsiadania do kabiny, podczas pracy w kabinie),
  • kolizja (wypadek drogowy np. w trakcie pracy maszyny w niekorzystnych warunkach atmosferycznych, z powodu złego stanu technicznego),
  • zatrucie spalinami (uruchamianie pługopiaskarki w zamkniętych pomieszczeniach - brak wentylacji, podłączenia rury wydechowej do przewodu usuwającego spaliny na zewnątrz pomieszczenia, zatrucie tlenkiem węgla, tlenkami azotu),
  • rozerwanie opony podczas pompowania powietrza (uderzenie przez rozrzucone elementy opony, obręcze),
  • urazy oczu (zaprószenia oczu) , skóry twarzy podczas mycia, czyszczenia maszyny przy użyciu wody pod ciśnieniem lub sprężonego powietrza,
  • uderzenie (najechanie) przez inne samochody - np. z powodu niedostatecznej widoczności, uszkodzonego oświetlenia,
  • oparzenia - dotknięcie niezabezpieczonych gorących części sprzętu (np. tłumika).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz