czwartek, 13 czerwca 2013

Co było, a nie jest, w bhp pisze się w rejestr

Każdy pracodawca ma obowiązek oceny i dokumentowania ryzyka zawodowego związanego z wykonywaną pracą, stosowania niezbędnych środków profilaktycznych je zmniejszających oraz informowania pracowników o ich ryzyku zawodowym i zasadach ochrony przed zagrożeniami.

Co było, a nie jest, w bhp pisze się w rejestr

Ocena ryzyka zawodowego wymaga przedstawienia dokumentacji opisującej drogę postępowania i osiągnięte rezultaty. Może ona mieć formę:
  • karty analizy ryzyka zawodowego,
  • karty oceny ryzyka zawodowego,
  • informacji o ryzyku zawodowym na stanowisku pracy.
Dokumentacja powinna zawierać:
  • opis obiektu (procesu, urządzenia lub maszyny), dla którego przeprowadzono ocenę ryzyka zawodowego (np. specyfikację, granicę obiektu, określony zakres eksploatacji i użycia),
  • stwierdzone zagrożenia (zidentyfikowanie sytuacji niebezpiecznych, uwzględnione groźne zdarzenia mające wpływ na poziom ryzyka w przeszłości),
  • informacje wykorzystane w ocenie ryzyka zawodowego,
  • cele osiągnięte przez zastosowanie środków profilaktycznych,
  • zastosowane środki ochrony do zlikwidowania zagrożeń lub zmniejszenia ryzyka,
  • wynik zakończonej oceny ryzyka zawodowego (określenie, czy ryzyko jest dopuszczalne),

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz