Pracownik powinien odpocząć od wysokiej temperatury
Pomieszczenia przeznaczone do
wypoczynku powinny być wyposażone w stoły oraz krzesła z oparciami
spełniającymi wymagania ergonomii. Liczba miejsc siedzących nie może być
mniejsza niż 1 miejsce na 5 pracowników korzystających z pomieszczenia,
zatrudnionych na najliczniejszej zmianie. Natomiast odległość od
najdalszego stanowiska pracy do pomieszczenia przeznaczonego do
wypoczynku nie może przekraczać 75 m.
Jako pomieszczenia przeznaczone do wypoczynku mogą być wykorzystane
jadalnie, muszą jednak spełniać wymagania określone dla takich
pomieszczeń.Pomieszczenia przeznaczone do wypoczynku dla pracowników wykonujących pracę w pomieszczeniach, w których temperatura spowodowana procesami technologicznymi jest stale wyższa niż 30°C (303 K), powinny być klimatyzowane. Wymóg ten nie dotyczy pomieszczeń przeznaczonych do wypoczynku dla pracowników zatrudnionych w podziemnych zakładach górniczych.
Pracownikom zatrudnionym w takich warunkach, gdzie m.in. temperatura w pomieszczeniu pracy przekracza 30°C, trzeba stworzyć również możliwość umycia ciała, szczególnie w ciepłej porze roku. To oznacza, że w pobliżu miejsca pracy należy zorganizować pomieszczenie z natryskami ręcznymi na giętkich przewodach, z doprowadzeniem zimnej i ciepłej wody.